2016-2017 оқу жылына арналған Ұлан негізгі мектептің
Кәсіптік бағдар беру жұмысының есесбі
Кәсіби бағдар ұйымдастыру КММ «Ұлан негізгі мектебі» тәрбие жұмысының құрылымы бағыттарының бірі болып табылады, білім беру процесінің барлық қатысушыларының кәсіби өзін-өзі анықтау мәселелерінде әлеуметтік кепілдіктерін қамтамасыз етуге бағытталған. Мектепте кәсіптік бағдар жұмысы жоспары бекітілген, ағымдағы оқу жылына мектеп жұмыс жоспарының бір бөлігі болып табылады.
Кәсіби бағдар жұмысын ұйымдастыру кезінде мектепте сақталатын мынадай қағидаттар бар:
1) Жүйелілік және сабақтастық -тәрбие жұмыс істеумен ғана шектелмейді, тек қана білім алушылармен кездесу. Бұл жұмыс бірінші сыныптан тоғызыншы сыныпқа дейін.
2) Сараланған және жеке көзқарас, білім алушыларға жасына қарай және қалыптасу деңгейіне, олардың мүдделерін,
айырмашылықтарды құндылық және өмірлік жоспарлары, оқу үлгеріміне.
3) Ата-аналармен кәсіптік бағдар жұмысының жеке нысандарын оптималды үйлесімі.
4) Мектеп, отбасы, кәсіптік оқу орындарының, жұмыспен қамту қызметтеріне, үкіметтік емес ұйымдардың
қарым-қатынасы.
5) Кәсіптік бағдар өмірмен байланысы.
Ақпараттық-әдістемелік қамтамасыз ету:
Оқу жылының басында мектептегі үгіт-насихаттық жұмыстар жүргізілуде: мектеп бітіруші сыныптарында
стенд ілулі тұр "Қайда оқуға барасың", мектеп сайтында "Кәсіптік бағдар" бар.
Ата-аналармен жұмыс (заңды өкілдерімен):
Кәсіптік бағдар берудің маңызы ата-аналармен жұмыс болып табылады. Ата-аналар,әдетте балалары өмірі үшін олардың кәсіби жоспарларын анықтау кезінде белсенді қатысады. Сонымен қатар, мамандық таңдаудың жолдарын анықтау, білім беру қиын тапсырманы ұсынады да өздері үшін білім алушылардың және олардың ата-аналарының
(заңды өкілдерінің). Ата-аналар жиналыстарында сынып сағаттарына мектеп бітіруші сыныптарда, жеке консультациялар - сынып жетекшілері қатысты мәселелерді көтереді маңыздылығы туралы дұрыс таңдау одан әрі балалардың білім талаптарын ескере отырып, қазіргі заманғы еңбек нарығы. Жыл сайын, ата-аналар (заңды өкілдері)
профильді және кәсіби мүдделерін зерделеу мақсатында 8, 9 сыныптары сауалнама қатысады.
Оқитындармен жұмыс:
Мектептегі кәсіптік бағдар беру жұмысы 1 сыныптан 9 сыныпқа дейін жүзеге асады. Ол мынадай бағыттар
бойынша жүргізіледі:
1.Диагностика. Дәстүрлі түрде қалыптасқан өзіндік технологиясы бейіналды бағдарлау 8, 9-сыныптарда кәсіби бағытын танымдық диагнаостиқасын, қызығушылығын қамтиды .
Пайдаланылатын әдістемелер:
1. Сауалнама профильді зерттеу бойынша және кәсіби ниеттер (қыркүйек)
2. «Профиль» А. Голомштока әдістемесі Г.В. Резапкиннің (зерттеу мүдделерін, мамандықты таңдау) (қараша).
3. Л. Йовайши әдістемесі " Сауалнама кәсіби бейімділік" (зерттеу, білім алушылардың кәсіби қызметінің
бейімділігі әр түрлі салалары) (желтоқсан).
4. Сауалнама «Менің кәсіби ниеттерім» (қаңтар).
5. Г. В. Резапкиннің «Ойлау типі» модификациясы (ақпан)
6. Г. В. Резапкиннің "Диагностика қарым-қатынас стилі" (қаңтар)
7. Сауалнама білім алушылардың зерттеу мақсатында кәсіптік бағдарды одан әрі білім беру (сәуір)
2. Әр түрлі кәсіптік адамдармен кездесу. (2, 4, 6,7 сынып)
3. Колледж студенттерімен кездесу:
Көпсалалы азаматтық қорғау колледжі,
Ақан сері Мәдениет колледжі,
Агробизнес колледжі (а.Шағалалы)
№12 колледжі Каменка ауылы
4. Рөлдік ойындар. Өзін-өзі басқару күні, 9 сынып мұғалім рөлінде болуда мүмкіндік алды, мектеп директоры, оқу ісінің меңгерішісі. Аталған іс-шара дәстүрлі болып табылады оқушылар әрқашан өз ой пікірлерін айта алады.
5.Сыныптан тыс іс-шара мен сынып сағатын өткізу: Сынып сағаттар: «Менің әуестік әлемім» (1 сынып), «Барлық кәсіптер маңызды» (2 сынып), «Мен де өсіп барамын», «Аналардың мамандықтары» (3 сынып), «Менің сүйікті жұмысым» - ата-аналардың өз жұмыстары туралы әңгімелері (4 сынып), «Сенің таңдауын» (8 сынып), «Кәсіптер әлемі және оның ішінде алатын орнын» (8 сынып), сынып сағаттар циклі «Табысқа жетер жол»
- «Мен бармын» (5 сынып), сынып сағаттар циклі «Барлық жұмыстар жақсы, өз қалауын таңда…» (6-7 сынып), сынып сағаттар циклі «Істей аламын, қалаймын, керек» (8-9 сынып).
Сыныптан тыс іс-шаралар: мамандықтар туралы жұмбақтар сайысы (1 сынып), сурет байқауы«Кім болғым келеді?» (4 сынып), мәнерлеп оқу сайысы «Барлық жұмыстар жақсы– өз қалауынтаңда» (4 сынып), шығармашылық жұмыстар байқауы «Менің ата-анамның қызықты кәсіптері»(5 сынып), сөзжұмбақ байқауы «Кәсіптер әлемі» (8сынып), сауаттылық салықтық сабағы (салық инспекциясы өткізді)
6. Саяхат. ЖСШ Бастау Агро С саяхат (6-7 сынып), ФАП(4 сынып, 6-7 сынып), роштаға (6-7 сынып).
Жазғы сауықтыру базасының алаңда кәсіптік бағдар беру өтті. Балалар үшін танымдық - ойын бағдарламасы
ұсынылды «Мамандықтар туралы не білеміз», сурет көрме байқауы «Ата-анамның
Мамандығы», тақырыптық стенді жасалды «Барлық мамандықтар маңызды, барлық мамандықтар керек».
Кәсіптік бағдар бойынша қорытындалай келе:
1. Мектеп жұмысы назарға қазіргі қоғамның экономиканың қажеттіліктерін ескере отырып, студенттердің
кәсіптік бағыттылығын жүргізу.
2. Кәсіби бағдар жоспары жеткілікті деңгейде жүзеге асырылады.
3. Кәсіби бағдар іс-шараларды ұйымдастыруда тыс қызметтің әртүрлі нысандарын, заманауи білім беру технологияларын қолдану.
Психолог Полегошко Л.Н